Autor Wiadomość
Tosia
PostWysłany: Czw 20:36, 13 Paź 2011    Temat postu:

Ja oczywiście też się zgłaszam Wink
Natalia24
PostWysłany: Pon 17:41, 10 Paź 2011    Temat postu:

Ja też Smile (kiedyś zacząć muszę)
Jagna
PostWysłany: Pon 16:04, 10 Paź 2011    Temat postu: .

zgłaszam się. chcę zdawać te sprawności.
Łasica
PostWysłany: Pon 11:09, 10 Paź 2011    Temat postu:

Przypominam, że do zakończenia sezonu zbieram zgłoszenia od tych z Was, które chcą zacząć zdobywać sprawności żeglarskie, czyli intenstywniej przygotowywać się do egzaminu na żeglarza jachtowego.
Łasica
PostWysłany: Czw 20:55, 29 Wrz 2011    Temat postu:

Polecam znającym lepiej lub gorzej oraz wcale...

http://www.2wrzdh.ins.pl/wrww/wrww.html
Łasica
PostWysłany: Sob 18:37, 05 Mar 2011    Temat postu:

Przegląd pojęć, które muszą być Wam znajome. Sukcesywnie będą pojawiały się kolejne sprawności.

BOSMAN
• PODZIAŁ JACHTÓW ze względu na:
 budowę kadłuba: mieczowy, balastowy, balastowo-mieczowy
 tworzywo: drewniany, z tworzywa sztucznego (laminat)
 rodzaje ożaglowania: łacińskie, lugrowe, rozprzowe, gaflowe, bermudzkie, rejowe
 typy osprzętu żaglowego: ket, slup, sluter, kuter bermudzki, kuter gaflowy, jol, kecz, kecz sztakslowy, szkuner gaflowy, brygantyna, bryg, barkentyna, bark, fregata
• BUDOWA JACHTU (typu slup, rodzaj ożaglowana – bermudzkie, mieczowy):
 kadłub drewniany: stewa przednia, dejwud dziobowy, dennik, jarzmo, gniazdo masztu, żebro (wręga), kątnica, wzdłużnik, listwa odbojowa, poszycia: na styk, na zakładkę, słomkowe, sklejkowe, diagonalne
 kadłub (skośnodenny, okrągłodenny, płaskodenny): rufa (szpicgat, kanugat, konchowa z nawisem, platgat), dziób (prosty, skośny, łyżkowy, kliprowy), burty, pokład, nawis dziobowy, nawis rufowy, kokpit, śródokręcie, obło, dno, fordek, achterdek, forpik, achterpik, zęza, falochron, zrąb kokpitu, półpokład, greting, stępka, pawęż
 wyposażenie kadłuba: ster, urządzenie sterowe (rumpel+przedłużka/rogatnica), jarzmo, skrzynka mieczowa, miecz: sworzeń, wąsy
 osprzęt – urządzenia do żaglowego napędu masztu:
• stały:
o maszt – wykonany ze stopu aluminiowego: pięta, top, kolumna, salingi, stenga, cęgi, likszpara, przetyczka,
o olinowanie: sztag, achtersztag, wanty, stenwanty, wanty kolumnowe
o drobny pokładowy: knaga, kipa, kabestan, (pół)kluza, podwięź achtersztagu, ściągacz
• ruchomy:
o bom: pięta, nok, refpatent, likszpara, przetyczka
o olinowanie: fały, szoty, halslinka, szkentla, topenanta, obciągacz bomu, cumy, szpringi
o żagiel z brytów: lik przedni, dolny, wolny, refbanta, remizki, reflinki, rogi halsowy, szotowy, fałowy, pochwy na listwy,
o szekla, kausza, bloczek, raksa, karabińczyk, krętlik, kotwice: admiralicji, patentowa Danfortha/Halla, patentowa pługowa, czterołapowa, bosak, pagaj, wiosło, czerpak, odbijacz

Jeśli w ŻiStJ znajdziecie coś jeszcze, niewymienione tu, to prawdopodobnie też obowiązuje.
Łasica
PostWysłany: Wto 17:51, 22 Wrz 2009    Temat postu: Sprawności żeglarskie

Pod poniższym adresem znajdziecie wszystkie informacje dotyczące procedury zdobywania stopnia żeglarza jachtowego poprzez sprawności.

http://www.stanica.org/index.php?code=szkolenie-stanica

Konkretnie sprawności macie tu:

http://www.stanica.org/upload_fck/file/sprawnosci_zeglarz.pdf

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group